Komplett utförande
Som kund ska du bestämma över din assistans. Komplett Omsorg tar arbetsgivaransvaret och utför assistansen enligt dina önskemål. För att du ska kunna ställa tydliga krav på oss erbjuder vi utformandet av en genomförandeplan som blir grunden för vårt uppdrag. Du får också en egen samordnare som har den kontakt med dig som du önskar.
Vi rekryterar personal enligt den rekryteringsprofil du som kund anser behövs. Vi ser till att du har så många assistenter som uppdraget kräver, och att de arbetar så som uppdraget kräver och du önskar. Vi tillhandahåller rutiner, instruktioner som du vill förmedla, arbetsutrustning och utbildning.
Som kund har du rätt att vara delaktig i planeringen av din assistans. Vi har utformat våra arbetsprocesser så att du ska kunna göra så mycket, eller så lite, som du vill. Du har ett avgörande inflytande över arbetstidsschema och arbetsfördelningen. Du styr också vem som får veta vad om dig och du kan vara med i allt från budget- till semesterplaneringen. Som kund är du den naturliga arbetsledaren över assistansens vardagliga innehåll. Vi är ditt team som ser till att din arbetsledning flyter på så enkelt som möjligt.
KOMPLETT ADMINISTRATION
Coordinare är vårt val av administrationssystem. Det låter oss lägga arbetstidsschema, hantera personalärenden, kvalitetssäkra assistansen, skicka ut viktig information och redovisa assistansen på ett enkelt sätt. Varje uppdrag knyts till en samordnare som vet hur administrationen ska skötas, så att kunden slipper tänka på det och assistenterna behöver tänka på det så lite som möjligt. Vi arbetar metodiskt för att allt ska vara klart i god tid och låter dig som kund kontrollera det arbete vi gör. Vi sköter alla papper när et kommer till dokumentation, egenkontroller, arbetsledning och samverkan med myndigheter. Vi gör det med omsorg och vetskap om detaljerna.
Komplett SäKERHET
Det finns rutiner för allt – till och med hur vi skapar rutiner. Vårt kvalitetsledningssystem är framtaget för att vara så informativt och heltäckande som möjligt utan att vara stelt. Det utvecklas hela tiden genom systematiskt kvalitetsarbete. Meningen är att du som kund ska kunna lita på att vi vet vad vi gör och att vårt arbete utförs strukturerat, Arbetet får hellre ta lite extra tid och vara pålitligt än ske i hast med misstag som följd.
Det finns också smarta systemfunktioner i Coordinare som kvalitetssäkrar assistansen. Genom närvaroregistrering ser administrationen vem som kommer till jobbet. Blir någon försenad vet vi det direkt och tar reda på varför. Och när arbetsdagen är över registrerar assistenten sitt arbete. Det kan tyckas omständigt om man är van vid AiAi, men vi tror på att vara noga så att varken kommun eller Försäkringskassan får anledning att ifrågasätta assistansens utförande. Trots allt är det din assistans vi ska vara rädda om.
Som kund kan du alltid fråga oss vad vi gör och varför. Vi lovar att svara ärligt och öppet om allt som händer i din assistans så att du kan kontrollera oss.